Followers

Wednesday, March 2, 2011

kawasan berhantu: fakta @ auta?

 Assalamualaikum...

Sawadikap...(entah betul entah tak aku eja tu), okay, okay....kali ni aku nak kongsi kawasan-kawasan yang kira misteri or pendek kata berhantu kat sekitar semenanjung Malaysia ni. Jangan marah aku tau kalau tempat korang tersenarai kat sini, sebab ni semua hasil en google, die yang bagi aku semua maklumat ni...heeee

Kita kena ingat, makhluk-makhluk lain ni memang ade kat dunia kita...InsyaAllah, selagi kita tak ganggu hidup dieorang, dieorang tak kan ganggu kehidupan kita. kan kan? eceh...aku pandai berkata-kata...hahahaha.
meh meh kita cekedok dulu kawasan-kawasan berhantu di seluruh Semenanjung Malaysia:

1. Kondominium runtuh di Highland Tower, Kuala Lumpur


2. Institut Victoria, Kuala Lumpur


3. Kediaman Elite Bukit Tunku, Kuala Lumpur

4. Jirat Cina Ampang, Kuala Lumpur

5. Jirat Cina Brickfield, Kuala Lumpur

6. Perkuburan Islam Jalan Ampang, Kuala Lumpur

7. Hospital Lady Templer.


8. Kawasan Sekolah Menengah Perempuan Bukit Bintang, Kuala Lumpur

9. Berhampiran Poliklinik Cheras.

10. Jalan Kuala Lumpur ke Genting Highland Resort


11. Pejara Pudu, Kuala Lumpur

12. Sekitar Puchong, Kuala Lumpur

13. Berhampiran Sekolah Kebangsaan Kuala Ampang

14. Kawasan berhampiran Maktab Rendah Sains Mara, Kuala Kubu Bharu, Selangor

15. Kawasan Bukit Damansara, Selangor

16. Kellies Castle, Perak

17. Kawasan berhampiran Tambun Inn,Perak

18. Kawasan Lebuhraya Utara-Selatan berhampiran Jambatan Sungai
Perak, Perak

19. Jalan Simpang Masuk dua hala ke Kolej Melayu Kuala Kangsar, Perak
20. Simpang tiga di tengah bandaraya Georgetown berhampiran Sekolah Tinggi Union, Pulau Pinang.

21. Kawasan Lorong Petani, Alor Star, Kedah

22. Kawasan pejabat Bernama lama berhampiran Pekan Rabu, Alor Star Kedah.

23. Kawasan jambatan berhampiran jambatan Titi Haji Idris, Alor Star, Kedah.

24. Kawasan Kubur Panjang, Pendang.

25. Tobiar, Pendang.

26. Kawasan berbukit di Telok Chempedak, Kuantan Pahang.

27. Kawasan hutan bakau di Kuantan, Pahang

28. Kawasan Kota Lama, Melaka

29. Rumah sewa RM 50, Seksyen 2, Shah Alam ( aku dgr cite, rumah ni da dirobohkan dan da bina rumah banglo lain )...tak tau la mitos atau rekaan...


30. Lebuh Raya Utara-Selatan berhampiran Plaza Tol Simpang Ampat



okay la tu..hasil google aku ni..da seram sejuk da aku rse. better aku stop kat sini je kan?
kalau korang nak tau cerita di sebalik tempat-tempat ni...korang tanyala en google sendiri ye? 
ni sesaje je....jangan terlalu percaya pulak tau. karang ada yang duk terbayang-bayang jangan salahkan aku ea? huhuhu...okay, bubye...aku nak continue buat lab repot...peace, no war!!

4 comments:

  1. Rumah sewa RM50 tu still ada lagi. banyak yang cerita rumah tu pelajar uitm pernah duduk situ dan mati sebab kena kacau dek hantu. Kalau tanye student Uitm shah alam mesti dieorang tau cerita nih. Rumah tu kat Seksyen dua. (themarketcrew.blogspot.com)

    ReplyDelete
  2. mrsm kkb tu memng menyeramkan bile waktu malam.. tak sior teman nak gi memlm bute..

    ReplyDelete
  3. Kuala Kubu Baru memang byk sejarahnya tersendiri terutama zaman Jepun dan komunis. so faham2 aje la.. Area rumah rehat KKB tu pun boleh tahan menyeramkan

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete