Followers

Monday, February 14, 2011

khas buat kaki pancing

Assalamualaikum...

Korang minat memancing tak? bukan memancing anak ikan, buaya darat okay, kita memancing err, memancing la. aku pun tak bape nak tau ape spesis yang spesifik yang ada kat Sungai Kg Makam, Kota Tinggi tu.  Okay, enuf enuf cite sampai kelaut pulak aku ni karang. Hari ni aku nak mempromote sesuatu yang sangat sangat menarik untuk kaki-kaki pancing kat luar sane. yeah...kita promote sekarang, sekarang bebeh. sekarang.
taaaadaaaaaa....

Inilah pengkalan ayah aku. Ayah aku ade wt sewa bot, sewa enjin bot, jual udang galah segar and dan ikan sungai. Jenis ikan apa tu aku tak bape nak pasti. Nanti kena tanye ayah aku semula...boleh countim baik punya ea? hu hu hu...Pengkalan ni kecil-kecilan je, boleh tampung sikit-sikit duit belanja anak-anak die yang reti mintak duit je. Kesian ayah aku kan? 

So, kalau korang berminat, meh la jemput datang kat sini...siyes best wey aku cakap same lu orang. da la korang sewa bot tu bayar tuk satu hari non-limit lak tu, tak ke berbaloi-baloi? kan kan? Cakap ye...ye kan?






Kat sini siap ade bilik sekali tuk sewa, lengkap dengan astro lagi tau. Wifi je tak de lagi...he he he. Siyes tabik spring melantun-lantun la dengan ayah aku...Ayah sape? ayah aku la...he he he.

Bab harga ni aku kurang pasti la plak, sebab ayah aku tak bagi aku duk lepak pengkalan ni lama-lama. dia cakap perempuan tak elok duk lama-lama kat sini...so, siyesly biasenya aku g pengkalan untuk panggil adik aku balik mandi je, tak pun pegi dengan ibu aku...kadang-kadang kiteorang ada jugak ayah bawak naik bot ronda-ronda susur sg Johor...best kan? korang jeles tak dengan aku...tak ke? jangan la bagi aku rasa bangga sorang-sorang bai...uhuk...

Okaylah....nanti bila-bila aku story dengan lebih detail lg pasal pengkalan ayah aku. nanti aku story pasal harga sewa pulak lepas tanya ayah aku dengan detail ye? he he he...

bubye..nak tido...wassalam.

17 comments:

  1. sape minta duit ha........hahahaha

    ReplyDelete
  2. tempat memang menarik bagi orang yg ketagihan memancing...nanti kalu kami pergi leh tak bagi diskaun skit...hehehehe...

    ReplyDelete
  3. hehehe...nak kene berkenalan ngan ayah wak dulu ek!!!..ihik3..nanti dia temuramah lain nanti hehehe...apapun selamat maju jaya dengan bisnes keluarga awak...bagus tau kalau buat bilik sewa tu..nanti mesti ramai pengunjung..insyallah saya akan kesana ok...tggu cuti!!
    lagi pun saya tgk tempat tu macam best juga...

    ReplyDelete
  4. im pollow yu...hehehehe..tanda persahabatan...huhuhu wak pun belum pernah stay kat situ ek...

    ReplyDelete
  5. dik...kak selalu ke kota tinggi..
    kat mana tempat ayah adik tu??

    family kak suka memancing tau

    ReplyDelete
  6. pengkalan ayh kat kg makam,.akak kena pegi tau sbb best sgt tmpt tu. Lgpun sewa bot tuk sehari,sgt jmt kn?klu akak g kg makam,akak tnye kat org situ, abdul rahim yg de sewa bot,mst dieorg tau..jemput2 la kak. :)

    ReplyDelete
  7. salam Nurhidayu, saya Muhammed. I minat nak pancing kat sungai makam. cam mana nak gi sana driving dari tebrau johore. Leh tahu sewa bot satu hari brapa. Ada tempat penginapan tak. Your story sound interestinglah. I nak pancing udang galah, mintak tips boleh tak. Can get back to me at matttough@yahoo.com Inschyallah. Cao

    ReplyDelete
  8. brpe ea sewa bot ? bole tlg bg detail x? anakmak94@gmail.com

    ReplyDelete
  9. give me details and your father ctc num pls. Planned to bring my family there to bbq and prawn angling. blastsakh@gmail.com

    ReplyDelete
  10. Lembu punya susu sapi dapat nama .. Good ��

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  12. salam.. boleh mintak no tepon ayah x utk mudah tempah bot bila nak ke sana

    ReplyDelete
  13. salam.. boleh mintak no tepon ayah x utk mudah tempah bot bila nak ke sana.
    Thanks.

    ReplyDelete
  14. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  15. Subhanallah... Rindu zaman kegemilangan jenggo Kota Tinggi sebelum wujudnya Empangan.. Kualiti rasa udang yang sangat sedap.

    ReplyDelete